https://www.diarimes.com/noticies/tarragona/2022/05/30/veins_del_centre_denuncien_circulacio_patinets_per_vorera_123070_1091.html Publicat avui dia 30 de maig
Cal fer pedagogia entre tots del que suposa la circulació viària segura, legal i justa de patinets i bicicletes
https://www.diarimes.com/noticies/tarragona/2021/09/23/els_patinets_les_bicicletes_no_podran_circular_per_les_zones_vianants_tarragona_111083_1091.html
La normativa difosa el setembre de l'any passat, n'hi ha que no la compleixen donant mal exemple i posant en risc als vianants i si mateix
1.- ÉS PRIORITARI MILLORAR LA CIRCULACIÓ DELS PATINETS I DE LES BICICLETES.
2.- A MÉS DE LES CARGUES I LES DESCARREGUES DEL PERE MARTELL I LA RECOLLIDA SELECTIVA HI HA ALGUNA COSA A MILLORAR
L'observatori de la conducta veïnal dels Drets Humans en l´ús dels patinets i de les bicicletes fem una valoració que es totalment lamentable, pel desconeixement i de les actituds dels qui fan us de la via pública.
3.- Volem posar en marxa una campanya informativa de conscienciació i sensibilitat als valors de la seguretat i de la convivència i que no cal corre riscos innecessaris, necessitem el suport de l'Ajuntament de Tarragona i dels mitjans de comunicació
Sembla que s'ha oblidat que LES PERSONES ADULTES SÓN EXEMPLE DE LES PERSONES MENORS D'EDAT.
Les persones que observen males conductes han de tenir la valentia de queixar-se davant les infraccions en lloc de restar en la passivitat. El silenci atorga les injustícies.
Nosaltres donarem suport a les queixes però no podem assumir sols les queixes, se'ns està desbordant.
Associació veïnal Verge del Carme demana més presència policial al barri.-
1.- Francesc Bastos necessita que es pugui accedir al Ramon i Cajal en tota normalitat en dos carrils.-
Ara com a prioritari a més de la recollida selectiva, com pot ser la del Francesc Bastos núm. 2 que ocupa el carril i obstrueix els dos carrils de pujada del Francesc bastos cantonada Ramon i Cajal, de pujada, que ara augmentarà, per no dir multiplicara la freqüència del transit per després de l'ampliació del carril bici del Pere Martell, que està prevista segons l'Ajuntament en el proper semestre .
2.- Infraccions en la circulació de patinets i bicicletes constant.-
Tenim el problema del risc que es corre de les infraccions en les ordenances dels patinets i les bicicletes, en circulació per les voreres del carrer Pere Martell així també desacredita el funcionament del carril bici si hi han patinets que van per la vorera sense cap mirament. Per a què servei un carril bici si després tothom va per on li dona la gana.
Observacions fetes:
1.- En el mes de febrer passat al sortir del Mercadona, un patinet em va donar un cop al maluc i les espatlles tot desviant el xoc a una àvia que no la va tocar, em va tirar les dues borses que portava per terra, no vaig poder ni veure-li la cara i es va donar a la fuga.
2.- Els patinets passen de forma constant pel carrer Mallorca, pel Pere Martell i pel Ramon i Cajal, si els dius alguna cosa baixen del patinet i diuen descaradament, vaig a peu!!!!! altres falten al respecte a les persones que els demanen que compleixin les ordenances.
3.- Entre febrer i maig les consultes d'opinió al veïnat valoren en la totalitat de forma negativa el carril bici del Pere Martell però el dia 11 de maig a la reunió informativa tècnica sols dos veisn van manifestar-ho obertament.
4.- Cada dia menors d'edat i/o joves passen per la vorera amb patinet, el dia 13 de maig un patinet em va fregar els dos peus, sort que vaig frenar al sortir de l'edifici del Bar Negresco, zona on hi un carril bici al Pere Martell, vorera de la dreta, on no hi ha el carril, aquest passa per l'esquerra.
5.- Divendres dia 20 a la tarda en un banc de la cantonada Pere Martell-Ramon i Cajal van comptar dos veïns cinc patinets que anaven per la vorera.
6.- Avui dimarts dia 24 de maig una persona d'uns 40 anys li he dit que si us plau anés per la vorera o a peu i m'ha dit que ell pot anar amb bici mentre no corri més del 10 kilòmetres per hora, i al damunt enfotent-se'n. No pel fet en si sinó també per l'exemple que es dona una persona major d'edat davant els menors d'edat.
CAL FER DIFUSIÓ, CONSCIENCIAR I SENSIBILITZAR A TOTA LA CIUTADANIA
Tot seguit posem les ordenances al respecte que cal que tothom coneixi:
NORMATIVA.-
Secció cinquena: Bicicletes - vehicles de mobilitat personal - monopatins, patins i similars.
ARTICLE 62
(Circulació de bicicletes)
1. La regulació d’aquest article referida a les bicicletes s’aplica també als usos i circulació de les bicicletes amb pedaleig assistit, equipades amb un motor auxiliar, la potència del qual,Títol primer ORDENACIÓ DE L’ÚS I LA PRESERVACIÓ DELS ESPAIS PÚBLICS ORDENANÇA GENERAL DE CONVIVÈNCIA CIUTADANA
I ÚS DELS ESPAIS PÚBLICS DE TARRAGONA AJUNTAMENT DE TARRAGONA - SECRETARIA GENERAL 35
Títol primer igual o inferior a 250 W, disminueix de manera progressiva i s’interromp totalment quan el ciclista assoleix la velocitat màxima de 25 km/h o deixa de pedalejar.
2. Les bicicletes circularan pels carrils bici amb caràcter obligatori, quan existeixin. En cas que no n’hi hagin, ho faran per la calçada, tant als carrers de convivència com als carrers de prioritat invertida, havent de respectar en tot moment les normes generals de circulació, adoptant les mesures adequades per a garantir la seva seguretat respecte la resta de vehicles i la dels vianants, amb especial precaució en el seu pas per les interseccions. El límit màxim de velocitat serà de 25 km/h, sense perjudici d’altres límits inferiors establerts en aquesta normativa per a cada zona concreta.
3. No és permesa la circulació de bicicletes per les voreres, sense perjudici que les persones usuàries d’aquest vehicles puguin passar-hi a peu i amb comportament de vianant fins arribar a les vies on s’hi pugui circular normalment.
4. Circulació pel Carril bici a. Quan el carril bici estigui situat en vorera, els vianants el podran creuar, però no hi podran romandre ni caminar-hi. Els ciclistes respectaran sempre la preferència de pas dels vianants que el travessin, adequant en tot cas la seva velocitat i extremant la precaució degut a la convivència amb vianants per la vorera i preveient possibles irrupcions d’aquests al carril.
b. Quan el carril bici estigui situat en calçada, els vianants l’hauran de creuar pels llocs
degudament senyalitzats i no el podran ocupar ni caminar-hi. En aquest carril la
velocitat màxima de les bicis i VMP serà de 25 Km/h.
c. La circulació pel carril bici dona prioritat de pas a les bicicletes respecte als vehicles a motor i també quan els vehicles a motor realitzin, a les calçades, maniobres de gir a dreta i esquerra i tallin el sentit de la marxa de la persona ciclista.
5. Carrers de prioritat invertida
a. Quan aquests carrers disposin de plataforma única, i no hi hagin millors alternatives per garantir la continuïtat de l’itinerari, les bicicletes podran circular en ambdós sentits de la marxa, sempre que existeixi senyalització específica a l’efecte
b. Han de respectar la preferència dels vianants, persones amb mobilitat reduïda i menors jugant.
c. Quan el carrer sigui de plataforma única no podran circular a menys d’1,5 m de les façanes i extremaran l’atenció respecte la incorporació de persones des dels immobles a la vorera,així com a les interseccions.
6. Circulació per Parcs Públics
a. Han de respectar la preferència de la resta d’usuaris que en facin ús del mateix.
b. Han de respectar el patrimoni natural i el mobiliari urbà.
c. No poden circular per sobre parterres, àrees i/o zones amb vegetació de qualsevol tipus, i totes aquelles zones expressament senyalitzades a tal efecte.
d. Han de respectar la senyalització i seguir les vies ciclistes i itineraris de les zones pavimentades o de terra en cas d’existir-hi.
e. La velocitat màxima per aquests llocs serà de 20 km/h, adaptant-la en tot moment a l’afluència de persones existent.
Títol primer ORDENACIÓ DE L’ÚS I LA PRESERVACIÓ DELS ESPAIS PÚBLICS
ORDENANÇA GENERAL DE CONVIVÈNCIA CIUTADANA I ÚS DELS ESPAIS PÚBLICS DE TARRAGONA 36 AJUNTAMENT DE TARRAGONA - SECRETARIA GENERAL
7. Quan els ciclistes circulin per la calçada, ho faran sempre per la part central del carril a l’objecte de garantir la seva seguretat. Utilitzaran el carril situat més a la seva dreta en el sentit de la marxa. Els menors de 12 anys no podran circular sense l’acompanyament d’una persona major d’edat.
8. Les bicicletes han d’anar equipades de tots els elements de seguretat i visibilitat d’acord amb el previst en la normativa general vigent: frens, timbre, elements reflectants homologats,enllumenat durant les hores nocturnes o d’escassa visibilitat degut a circumstàncies meteorològiques o ambientals, en aquest cas la persona usuària també haurà de portar col·locada a més alguna peça de roba o element reflectant;així com qualsevol altre que la normativa general pugui incorporar en el seu moment.
9. La bicicleta no podrà estar ocupada per un número de persones superior al que per construcció pugui transportar. Els conductors/es majors d’edat poden transportar persones, sempre i quan aquestes s’acomodin en un dispositiu homologat, d’acord amb les limitacions d’ús i circulin amb cascs homologats.
10. Les bicicletes poden transportar persones i/o càrrega - animals o mercaderies -, utilitzant remolcs, semiremolcs, semi bicis o altres elements degudament homologats i sempre i quan la persona conductora tingui com a mínim 16 anys d’edat.
11. L’ús del casc és obligatori per a menors de setze anys a les vies urbanes, i obligatori en general a les interurbanes. La utilització d’aquest element protector, així com de la resta
d’elements de seguretat passiva vindrà determinada per les disposicions que la normativa general estableixi en cada moment en aquesta matèria.
12. És obligatori, per part dels seus titulars, per circular per les vies de la ciutat, la contractació d’una assegurança de responsabilitat civil, així com la identificació dels cicles i bicicletes:
a) Que estiguin afectes al servei de bicicletes d’ús públic i compartit. L’ús d’aquestes bicicletes requerirà títol habilitant.
b) Que siguin objecte d’arrendament per persona física o jurídica que exerceix una
activitat de tipus turístic o d’oci amb ànim de lucre.
c) Destinades al transport de mercaderies, paqueteria i persones quan el vehicle constitueix medi o suport principal de l’activitat comercial, turística, social o econòmica que es desenvolupa.
13. Son d’aplicació a les bicicletes, les disposicions relatives a la retirada de vehicles de la via pública dels articles 77 i 78 de la present Ordenança, d’acord amb la Llei.
14. Quan les bicicletes provinguin d’arrendament per persona física o jurídica que exerceix una activitat de tipus turístic o d’oci amb ànim de lucre, no poden circular en bicicleta grups superiors a 6 persones Aquest grup pot ser acompanyat per 1 ciclista acreditat com assistent per la prestadora de l’activitat. Els grups no podran efectuar parades als carrils bici.
15. Prohibicions adreçades als ciclistes
1. Relatives a la conducció
a) Circular amb el vehicle recolzat només en una roda.
b) Agafar-se a altres vehicles en marxa.
c) Deixar el manillar amb ambdues mans.
d) Circular fent zig-zag entre vehicles en marxa.
e) Carregar la bicicleta amb objectes que dificultin les maniobres o redueixin la visió.
Títol primer ORDENACIÓ DE L’ÚS I LA PRESERVACIÓ DELS ESPAIS PÚBLICS
ORDENANÇA GENERAL DE CONVIVÈNCIA CIUTADANA I ÚS DELS ESPAIS PÚBLICS DE TARRAGONA AJUNTAMENT DE TARRAGONA - SECRETARIA GENERAL 37
Títol primer
f) Circular amb auriculars o cascs connectats a aparells receptors o reproductors de so.
g) La utilització de dispositius de telefonia mòbil o qualsevol altre mitja de comunicació.
h) Circular sota els efectes de les begudes alcohòliques o drogues.
i) Altres contemplades en les normes de circulació.
2. Relatives a l’estacionament
Les bicicletes han d’estacionar-se preferentment als llocs específicament destinats a aquesta finalitat. En cas de no existir oferta a les reserves d’estacionament existents en un radi de 200 metres del seu destí, podran estacionar sobre les voreres d’amplada superior als 2,00 metres, sense entorpir la lliure circulació de les persones i altres vehicles, l’accés als vehicles aparcats, l’accés als immobles així com als serveis públics, i en cap cas es podran lligar als arbres de la ciutat, els semàfors i als bancs, ni inutilitzar el mobiliari urbà.
16. Les infraccions a les disposicions d’aquest article seran considerades com a faltes lleus, excepte les que d’acord amb la normativa general d’aplicació estiguin tipificades com a greus o molt greus, per la qual cosa ºtindran la consideració i sanció corresponents de conformitat amb la referida normativa.
ARTICLE 63
(Vehicles de mobilitat personal)
1. S’anomenen vehicles de mobilitat personal, aquells vehicles que dotats d’una o més rodes, disposen d’una única plaça pel conductor i es propulsen en exclusiva per motors elèctrics, que proporcionen una velocitat màxima per disseny entre 6 i 25 km/h. Poden estar dotats de seient sempre que disposin d’un sistema d’auto equilibri. No necessiten autorització administrativa ni assegurança per circular.
2. Els vehicles de mobilitat personal (VMP) circularan amb caràcter obligatori pels carrils bici, quan existeixin. En cas que no n’hi hagin, ho faran per la calçada, tant als carrers de convivència com als carrers de prioritat invertida, havent de respectar en tot moment les normes generals de circulació i d’aquesta ordenança, adoptant les mesures adequades per a garantir la seva seguretat respecte la resta de vehicles i la dels vianants, amb especial precaució en el seu pas per les interseccions.
3. Les disposicions relatives als vehicles de mobilitat personal contingudes en aquesta ordenança són complementàries i sense perjudici d’allò que s’estableixi amb caràcter general en la normativa de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial per a aquesta tipologia de vehicles.
4. Als conductors d’aquests tipus de vehicle els serà d’aplicació el règim general per a la circulació de bicicletes establert a l’article 62, amb les excepcions dels apartats 9, 10, i 11, que no seran d’aplicació.
5. Els VMP no podran circular per les voreres i àrees reservades a vianants, sense
perjudici que les persones usuàries d’aquest vehicles puguin passar-hi a peu i amb
comportament de vianant fins arribar a les vies on s’hi pugui circular normalment. Als carrers residencials o de prioritat invertida han mantenir una distància de separació mínima d’1,50 metres respecte dels vianants i les façanes dels immobles i suspendre
Títol primer:
ORDENACIÓ DE L’ÚS I LA PRESERVACIÓ DELS ESPAIS PÚBLICS ORDENANÇA GENERAL DE CONVIVÈNCIA CIUTADANA I ÚS DELS ESPAIS PÚBLICS DE TARRAGONA 38 AJUNTAMENT DE TARRAGONA - SECRETARIA GENERAL la circulació en els moments d’aglomeració de persones.
En tot cas es tindrà precaució especial al pas per les interseccions
6. Els VMP, sense perjudici d’allò que pugui establir específicament pels mateixos la normativa general en el seu moment, han d’anar proveïts de tots els elements de seguretat i visibilitat exigibles a les bicicletes que resulten traslladables als VMP: frens, timbre, i durant les hores nocturnes o d’escassa visibilitat degut a circumstàncies meteorològiques o ambientals, enllumenat i elements reflectants homologats, i en aquest cas la persona usuària també haurà de portar col·locada a més alguna peça de roba o element reflectant.
7. L’edat permesa per circular amb un vehicle de mobilitat personal és a partir de 16 anys.
8. És obligatori l’ús de casc protector per a totes les persones usuàries de VMP.
9. No es pot circular per les vies on la velocitat màxima pels vehicles sigui superior a 30 quilòmetres per hora.
10. Només podran estacionar a les reserves existents a tal fi, que coincideixen amb les reserves per a bicicletes.
11. Limitacions en la utilització de vehicles de mobilitat personal. No és permès:
a) La utilització de dispositius de telefonia mòbil o qualsevol altre mitja de comunicació.
c) La utilització d’auriculars connectats a aparells receptors o reproductors de so.
d) En horari nocturn i en condicions de baixa visibilitat, circular sense enllumenat o sense armilles i peces reflectants homologades.
e) Deixar el manillar amb les dues mans.
f) Circular fent zig-zag entre vehicles en marxa o entre persones.
g) Carregar el VMP amb objectes que dificultin les maniobres o redueixin la visió.
h) Circular sota els efectes de les begudes alcohòliques o drogues.
i) Altres contemplades en les normes de circulació.
12. Condicions específiques referents a la circulació dels vehicles de mobilitat personal i cicles
de més de dues rodes, que suposin una activitat d’explotació econòmica:
a) L’exercici de l’activitat estarà sotmesa, si s’escau, a la regularització prèvia del
procediment d’intervenció administrativa que correspongui d’acord amb la normativa vigent.
b) Els vehicles han d’estar identificats i, si així ho disposa la normativa aplicable, han d’estar inscrits en el registre que correspongui.
c) Les persones físiques o jurídiques titulars, ja sigui a títol de propietat o qualsevol altre títol, dels vehicles de mobilitat personal o de cicles de més de dues rodes, han de contractar una assegurança de responsabilitat civil que cobreixi els danys a tercers, als seus propis usuaris, i subsidiàriament els danys i perjudicis es puguin derivar l’ús que aquests en facin dels vehicles en qüestió.
d) La persona física o jurídica titular de l’explotació econòmica vetllarà perquè els usuaris i les usuàries dels vehicles de mobilitat personal i cicles de més de dues rodes disposin d’un nivell d’habilitat mínim que garanteixi la seva seguretat i la de la resta d’usuaris i usuàries de la via pública.
Títol primer ORDENACIÓ DE L’ÚS I LA PRESERVACIÓ DELS ESPAIS PÚBLICS
ORDENANÇA GENERAL DE CONVIVÈNCIA CIUTADANA
I ÚS DELS ESPAIS PÚBLICS DE TARRAGONA AJUNTAMENT DE TARRAGONA - SECRETARIA GENERAL 39
e) El vehicle i les persones usuàries podran portar elements que els identifiqui com a pertanyents a la persona física o jurídica titular de l’explotació econòmica.
f) La persona física o jurídica titular de l’explotació econòmica ha d’informar els usuaris i les usuàries dels vehicles de mobilitat personal i cicles de més de dues de les rutes autoritzades i les condicions de circulació.
13. Les infraccions a les disposicions d’aquest article seran sancionades com a faltes lleus,excepte les que d’acord amb la normativa general d’aplicació estiguin considerades com a greus o molt greus, per la qual cosa tindran la consideració i sanció corresponents de conformitat amb la referida normativa.
ARTICLE 64
(Monopatins, patins i joguines o enginys similars)
1. Està totalment prohibida la seva circulació per la calçada.
2. Únicament els menors d’edat igual o inferior a 12 anys, sota la responsabilitat de la persona que estigui al seu càrrec podran circular per les voreres, andanes i passeigs amb tricicles, bicicletes, patinets i altres joguines, sempre que l’afluència de vianants ho permeti i adequant la seva velocitat a la dels vianants, en cap cas superior a 4km/h.”
3. Queda prohibida la utilització de monopatins, patins i joguines o enginys similars de manera que perjudiqui els béns públics o privats o que produeixi inseguretat als ciutadans.
4. Queda prohibida la utilització de monopatins, patins i joguines o enginys similars quan es faci a remolc d’un altre vehicle.
5. La infracció a les disposicions d’aquest article constituirà falta lleu.
Secció sisena: Aturada i estacionament de vehicles.
LA INFRACCIÓ MÉS FREQÜENT:
Article 62.3 .
No és permesa la circulació de bicicletes per les voreres, sense perjudici que les persones usuàries d’aquest vehicles puguin passar-hi a peu i amb comportament de vianant fins arribar a les vies on s’hi pugui circular normalment.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada