102.- Investigar com consolidar les associacions veïnals i la seva federabilitat en seu paper de mediació, de cohesió social i festes, i també en iniciatives solidàries.-
Josep Maria Ferran ara també president de l'AAVV Verge del Carme i secretari d'actes i comunicació de la Federació veïnal Segle XXI de Tarragona, dins de la Tesi Causa Cooppel per la Pau investiga suports tècnics relacionals en atenció a les persones i a les seves famílies, per l'èxit en el camp educatiu tutorial docent i en activitats extraescolars l'èxit d'aprendre a aprendre sempre, a l'institut Antoni de Martí i Franquès obert als centres de la ciutat dins del Pla Educatiu d'Entorn, enfocat a Educació Primària i a l'ESO.
ESTIC DE PAS, VOLDRÍEM DEIXAR DE FORMA CONSOLIDADA EL MÓN VEÏNAL
També suposa investigar com consolidar les associacions veïnals i la seva federabilitat en seu paper de mediació, de cohesió social i festes, i també en l'empoderament veïnal en Drets Humans i en la motivació en les iniciatives solidàries.
OCUPACIONS.- Cal entre tots trobar l'equilibri de les ocupacions
A.- Compartir les ocupacions
Partint de l'ocupació del veïnat (temps-tasca-espai-resultat) i del seu equilibri entre les ocupacions:
Intimitat
1.- Personals i sentit vital. La persona sola o amb altres amb la seva intimitat.
Compromís:
2.- Familiars o domèstiques,
3.- Cíviques o comunitàries (comunitat de veïns, associacions, barri, etc.)
4.- Voluntariat.
La Junta dedica molt de temps i quan els altres es distreuen es quan més treballen de forma gratuïta.
Contracte:
5.- Laboral.- Professionals, treballadores, en el dia a dia o en les tasques que es precisa persones qualificades: músics, advocats, etc.
B.- TASQUES.- Identitat, pertinença i participació
Cal trobar l'equilibri entre les tasques veïnals
Per a funcionar en les quatre tasques clau de les AAVV:
1.- Cohesió i festes (diversió i amistat)
2.- Cultura veïnal, gastronomia, cosir i esports, (promoció de testimonis d'oci i aficions)
3.- Mediació i drets veïnals, assessorament jurídic, representació, participació, conscienciació en pro de la salut, la seguretat i la convivència (representació, mediació i participació)
4.- Suports cooperatius solidaris (Cooppel) de promoció de les persones
C.- APRENDRE A APRENDRE SEMPRE.- Cal trobar l'equilibri i el respecte entre el que sabem fer, el que ens agrada, el que el barri necessita i diferenciar de forma sana el que es pot pagar i el que ha de ser en solidaritat per al bé comú, la bona fe i el sentit comú.
Per a donar una resposta competent també hi ha el repte del que cal aprendre en: habilitats digitals, administratives, comunicatives, creatives i cooperatives aixi com els coneixements sobre el camp de la ciutadania com són els drets, els processos per a les reclamacions i per a la participació, en salut, educació, seguretat i convivència i necessitats i iniciatives professionals de la ciutat: comerços, Guardia Urbana, Mossos d'Esquadra, etc.
D.- ASPECTES ÈTICS I DE RESPECTAR I SUMAR LA DIVERSITAT DE MENTALITATS.-
Com ocupem el temps, quines tasques fem i com aprenem cada dia precisa un codi ètic per no caure en personalismes, individualismes, egocentrismes representacionals teatralitzats ni en iniciatives tancades, sensacionalistes i espectaculars, a més ens dona una oportunitat per a comprendre'ns més uns amb els altres en el creixement personal, familiar i comunitari.
CODI ÈTIC
https://dinaments.blogspot.com/2022/03/67-codi-etic-associacionista-causa.html
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada